لاستیک لیفتراک و انواع آن
لاستیکهای لیفتراک نقش بسیار مهمی در عملکرد و ایمنی این وسیله نقلیه دارند. انتخاب لاستیک مناسب برای لیفتراک بسیار اهمیت دارد، زیرا لاستیکهای مناسب برای شرایط کاری و وزن بار مورد نیاز، عمر طولانیتری دارند و کارایی بهتری ارائه میدهند. همچنین، لاستیکهای لیفتراک باید با فشار هوا مناسب پر شوند تا عمر آنها افزایش یابد و از خرابی زودرس جلوگیری شود. در نهایت، توصیه میشود در صورت نیاز به تعویض لاستیکهای لیفتراک، از لاستیکهای با کیفیت و مطابق با استانداردهای تولید کننده استفاده کنید تا ایمنی و کارایی لیفتراک حفظ شود.
یکی از مزایای مهم در بحث انتخاب درست تایر با توجه به شرایط ، بازده سرمایه گذاری است. انتخاب تایر مناسب در مصرف سوخت و کاهش خسارات مالی و جانی بسیار موثر است. ابتدا با توجه از نحوه استفاده ظرفیت و عملکرد آن از لیفتراک نوع مناسب آن را انتخاب کنید.سپس ، محدودیت ها و کاربرد فضا را در نظر بگیرید.
لاستیک لیفتراک در سه نوع کوشیون ، پنوماتیک جامد و پنوماتیک هوا موجود است.
لاستیک لیفتراک کوشیون
مدل کوشیون برای لیفتراکها معمولاً در محیطهای داخلی و صاف استفاده میشود. این نوع لاستیکها دارای یک لایه کوچک از مواد نرمتر مانند لاستیک نوارهای کوشن و یک لایه بزرگتر از مواد سختتر مانند فولاد یا فایبرگلاس برای تقویت هستند. لاستیکهای کوشیون به دلیل طراحی خاصشان، بهترین عملکرد را بر روی سطوح صاف و سخت مانند کف سرامیکی یا بتنی دارند و به راندگی پایدار و عملکرد بهتر لیفتراک کمک میکنند. این نوع لاستیکها معمولاً برای لیفتراکهای الکتریکی و در محیطهای بیرونی مناسب نیستند و برای لیفتراکهای دیزلی و گازی لاستیکهای پنوماتیک معمولاً توصیه میشود.
لاستیکهای کوشیون برای لیفتراکها دارای ویژگیهایی همچون مقاومت در برابر سایش و ساییدگی بالا، عمر مفید بیشتر نسبت به لاستیکهای هواپرتازی، قابلیت انطباق با سطوح صاف و سخت، ارتفاع کمتر از طراحی ساعتی که فضای بیشتری را برای بارگیری فراهم میکند، و همچنین ارائه کنترل بهتر و پایداری در حرکتهای لیفتراک میباشند.
لاستیک پنوماتیک جامد
لاستیک پنوماتیک جامد برای لیفتراکها از یک قلاب فولادی مقاوم و یک لایه لاستیک مخصوص تشکیل شده است که داخل آن هوا نیست و به همین دلیل جامد به نظر میرسد. این نوع لاستیکها برای محیطهای سخت و خشن مانند محیطهای صنعتی و بیرون از انبارها مناسب هستند. ویژگیهای آن شامل مقاومت بالا در برابر سایش و ساییدگی، عمر مفید طولانیتر، عدم نیاز به هواپرتازی و عملکرد بیصدا و پایدار در شرایط سخت میباشد.
لاستیکهای پنوماتیک جامد برای لیفتراکها به خصوص برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت بالا در برابر سایش، پایداری و عمر مفید طولانی دارند، مناسبتر هستند. به عنوان مثال، در محیطهای صنعتی با سطوح ناهموار یا خشن، لاستیکهای پنوماتیک جامد میتوانند عملکرد بهتری نسبت به لاستیکهای کوشیون داشته باشند. همچنین، در صورتی که نیاز به عملکرد بیصدا و پایدار در حرکتهای لیفتراک باشد، لاستیکهای پنوماتیک جامد نیز مناسب میباشند.
لاستیک پنوماتیک هوا
لاستیکهای لیفتراک پنوماتیک هوا دارای یک لایه لاستیک مخصوص هستند که داخل آن هوا قرار دارد و به همین دلیل از نام پنوماتیک هوا برخوردارند. این لاستیکها برای استفاده در شرایطی که نیاز به جذب فشار و فرسایش کمتر از سطوح نرم تا متوسط دارند، مناسب هستند. ویژگیهای لاستیکهای پنوماتیک هوا شامل عمر مفید نسبتاً بلند، جذب شوک و لرزش، عملکرد مناسب در سرعتهای بالا و کنترل بهتر در مناطقی با سطوح نرم یا نیمه سفت میباشد.
لاستیکهای لیفتراک پنوماتیک هوا برای استفاده در شرایطی که نیاز به جذب فشار، فرسایش کمتر، عمر مفید بلند، جذب شوک و لرزش، عملکرد مناسب در سرعتهای بالا و کنترل بهتر در سطوح نرم یا نیمه سفت دارند، مناسب هستند. این لاستیکها باعث کاهش لرزش و نویز، افزایش پایداری و کنترل لیفتراک در سرعتهای بالا میشوند. ویژگیهای اصلی این لاستیکها شامل عمر مفید بلند، مقاومت در برابر سایش، وزن سبک، عملکرد خوب در شرایط مختلف آب و هوایی و کارایی بالا در مناطق صنعتی و ساختمانی میباشد.
لاستیکهای لیفتراک باید زمانی تعویض شوند که نشانههای فرسایش یا خرابی آنها مشاهده شود. این نشانهها شامل کاهش عمق رویههای آنها، ترکها، سایش نامتوازن، بیرون آمدگی سیمهای فولادی و یا هر گونه خرابی دیگری است. همچنین، اگر لاستیکهای لیفتراک بیش از 5 سال یا بیشتر از 10 سال در صورت استفاده مداوم باشند، باید بررسی و احتمالاً تعویض شوند، حتی اگر نشانههای فرسایش آشکار نداشته باشند.
نشانههایی که نشان دهنده نیاز به تعویض لاستیکهای لیفتراک میباشند عبارتند از:
1. کاهش عمق رویههای لاستیک
2. ترکها یا سایش نامتوازن روی سطح لاستیک
3. سایش نامتوانزن روی سطح لاستیک
4. بیرون آمدگی سیمهای فولادی از رویه لاستیک
5. خرابی یا ترکهای قابل مشاهده در لاستیک
6. عدم توازن در راندمان و عملکرد لیفتراک
7. بیش از 5 سال استفاده یا بیشتر از 10 سال مدت زمان استفاده از لاستیکها
علل خرابی لاستیکهای لیفتراک ممکن است عبارت باشند از:
1. استفاده نادرست یا نامناسب از لیفتراک
2. فشار بیش از حد یا ناکافی در لاستیکها
3. عدم تعادل و تعداد بالای بار مورد نیاز برای لیفتراک
4. سوارکاری نادرست یا خطاهای رانندگی
5. استفاده در شرایط آب و هوایی ناسازگار
6. عدم تعویض به موقع لاستیکهای فرسوده
7. نقض توصیههای تولید کننده و عدم نگهداری و نظافت منظم لاستیکها
قیمت لاستیک لیفتراک
قیمت تایر لیفتراک به عوامل مختلفی همچون نوع لاستیک، برند لاستیک و وزن لیفتراک بستگی دارد.
برای اطلاع از قیمت و خرید انوع قطعات یدکی لیفتراک دوو از رایمون صنعت سپیدار با ما در تماس باشید.
شرکت رایمون صنعت سپیدار واردکننده و تأمین کننده انواع قطعات لیفتراک می باشد که با اتکا بر تجربه ای بالغ بر 15 سال در خصوص شناسایی و تامین قطعات لیفتراک های ژاپنی، کره ای ،چینی و امریکایی در فعالیت می باشد و همچنین با دارا بودن از منابع معتبر جهت تأمین قطعات در کشور های خارجی (ژاپن، کره، چین و ترکیه ) به وارد کردن این لوازم اقدام نموده است.
ارائه فروش قطعات و خدمات پس از فروش دستگاه های لیفتراک ،شامل لیفتراک تویوتا، لیفتراک هیوندای، لیفتراک هلی و لیفتراک کوماتسو و ارایه دهنده خدمات و تعمیرات لیفتراک و تامین کننده قطعات و لوازم یدکی لیفتراک دوو، دوسان ، نیسان، لیفتراک سهند ، لیفتراک سپاهان می باشد.
۰۲۱-۵۵۷۹۸۲۰۵
۰۲۱-۵۶۰۷۹۱۳۱
۰۹۱۲۵۲۵۴۸۰۵
راهنمای خرید لاستیک لیفتراک
گاهی اوقات نوع شغل مورد نظر شما نوع لیفتراک و لاستیک مورد نیاز شما را تعیین می کند، اما گاهی اوقات نکته مهم انتخاب بهترین گزینه بر اساس عملکرد محصول و صرفه اقتصادی است. به همین منظور دانستن سایز تایر لیفتراک در زمان خرید لیفتراک از اهمیت زیادی برخوردار است. در جدول زیر برخی از سایزهای لاستیک را آورده ایم:
جدول راهنمای سایز لاستیک لیفتراک (تایر لیفتراک) :
لیفتراک دیزل
ردیف | نوع لیفتراک | سایز تایر جلو لیفتراک | سایز تایر عقب لیفتراک |
---|---|---|---|
1 | لیفتراک 1.5 تن دیزل | 6.50-10-14PR | 5.00-8-10PR |
2 | لیفتراک 1.8 تن دیزل | 6.50-10-14PR | 5.00-8-10PR |
3 | لیفتراک 2 تن دیزل | 6.50-10-14PR | 5.00-8-10PR |
4 | لیفتراک 2.5 تن دیزل | 28*9-15-14PR | 6.50-10-14PR |
5 | لیفتراک 3 تن دیزل | 28*9-15-14PR | 6.50-10-14PR |
6 | لیفتراک 3.5 تن دیزل | 28*9-15-14PR | 6.50-10-14PR |
7 | لیفتراک 4 تن دیزل | 8.25-15-20PR | 7.00-12-14PR |
8 | لیفتراک 5 تن دیزل | 8.25-15-20PR | 7.00-12-14PR |
9 | لیفتراک 7 تن دیزل | 8.25-15-14PR | 8.25-15-14PR |
10 | لیفتراک 10 تن دیزل | 9.00-20-14PR | 9.00-20-14PR |
لیفتراک دوگانه سوز
ردیف | نوع لیفتراک | سایز تایر جلو لیفتراک | سایز تایر عقب لیفتراک |
---|---|---|---|
1 | لیفتراک 1.5 تن دوگانه سوز | 6.50-10-14PR | 5.00-8-10PR |
2 | لیفتراک 1.8 تن دوگانه سوز | 6.50-10-14PR | 5.00-8-10PR |
3 | لیفتراک 2 تن دوگانه سوز | 6.50-10-14PR | 5.00-8-10PR |
4 | لیفتراک 2.5 تن دوگانه سوز | 28*9-15-14PR | 6.50-10-14PR |
5 | لیفتراک 3 تن دوگانه سوز | 28*9-15-14PR | 6.50-10-14PR |
6 | لیفتراک 4 تن دوگانه سوز | 8.25-15-20PR | 7.00-12-14PR |
7 | لیفتراک 5 تن دوگانه سوز | 8.25-15-20PR | 7.00-12-14PR |
لیفتراک برقی
ردیف | نوع لیفتراک | سایز تایر جلو لیفتراک | سایز تایر عقب لیفتراک |
---|---|---|---|
1 | لیفتراک 1.5 تن برقی | 6.50-10-10PR | 5.00-8-8PR |
2 | لیفتراک 2 تن برقی | 23*9-10-16PR | 18*7-8-14PR |
3 | لیفتراک 2.5 تن برقی | 23*9-10-16PR | 18*7-8-14PR |
4 | لیفتراک 3 تن برقی | 23*9-10 | 18*7-8 |